مرجع کد و ابزار وبلاگ مجستیک

مرجع کد و ابزار وبلاگ و آموزش کامل جاوا اسکریپت HTML css و سایر برنامه های شبکه...

مرجع کد و ابزار وبلاگ مجستیک

مرجع کد و ابزار وبلاگ و آموزش کامل جاوا اسکریپت HTML css و سایر برنامه های شبکه...

مرجع کد و ابزار وبلاگ مجستیک
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه
پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ب.ظ

مقدمه و معرفی زبان HTML(درس اول)

در اولین درس از آموزش HTML به مقدمه و معرفی این زبان میپردازیم.سعی میکنم هر هفته تا 3 درس از آموزش HTML رو براتون آماده کنم.برای شروع اولین درس از آموزش HTML به ادامه مطلب بروید.


معرفی زبان HTML :


   عبارت HTML مخفف (Hyper Text Markup Language) است . Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است و کلیه کدهای صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهایت به کدهای HTML تبدیل شده و توسط مرورگر نمایش داده می شوند.

   HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به این معنی که بخش های مختلف توسط اجزایی به نام تگ از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود هستند . این تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و باید به چه صورت نمایش داده شود .

در یک صحفه HTML می توان انواع عناصر از قبیل متن ، تیتر ، عکس ، جدول و ... را قرار داد ، که برای هر عنصر باید از تگ مربوط به آن استفاده کرد . صفحات HTML فقط از کد ها که به صورت متن هستند تشکیل شده اند .


________________________________________


مفهوم تگ های HTML :


تگ های HTML برای نشانه گذاری محتویات صفحات به کار می روند و باعث می شوند که مرورگر بتواند تشخیص دهد هر بخش چه نوع عنصری است. هر تگ HTML ، یک بخش ابتدایی و یک بخش انتهایی دارد که هم نام بوده و به صورت استاندارد طبق شکل کلی زیر به کار می روند :


< تگ انتها / >    محتویات    < تگ ابتدا >

مثال : < label > ..... < /label > 


تگ ابتدایی مشخص کننده آغاز تگ و تگ پایانی ، مشخص کننده انتهای تگ است . هر تگ HTML ، باید حتما در ادامه توسط تگ پایانی بسته شود . کلیه نوشته ها و تگ های دیگری که در بین تگ ابتدا و پایان نوشته می شوند ، محتویات تگ را تشکیل می دهند .

________________________________________


خواص تگ های HTML :


هر تگ دارای مجموعه از خواص است که ویژگی های مختلف آنها را تعیین می کند . هر یک از این خواص را می توان در درون تگ ابتدایی معرفی و مقدار دهی کرد .

راهنمایی : در ادامه هر یک از تگ های HTML معرفی شده و در صفحه مربوط به آنها خواص مربوطه نیز در جدول خواص مهم قرار داده شده اند . در ستون نام خاصیت نام آن و در ستون نوع خاصیت انواع مقادیر قابل قبول برای آن خاصیت تعیین شده است .

مثال : برای مثال تگ < table > دارای خاصیتی به نام Border است ، که به دور جدول کادر یا حاشیه ایجاد می کند . نحوه تعریف و مقدار دهی آن به صورت زیر است :


توجه : در هنگام تعریف باید بین خاصیت و مقدار آن علامت = قرار داده و همچنین مقدارها باید درون علامت " " قرار بگیرند .


  < /table > محتویات <"table border = "1>  


راهنمایی 2 : در بخش آموزش تگ ها سعی شده تا با ارائه مثال های مناسب مطالب توضیحی را در عمل نشان داد . برای این منظور از جدول Example استفاده شده است ، که این جدول دارای 2 قسمت است . در قسمت کد ، کد واقعی مورد نیاز برای هدف ارائه شده و در قسمت خروجی نیز خروجی کد که به صورت اکتیو توسط مرورگر تولید شده ، نشان داده شده است .

توجه : تمام مثال های قسمت آموزش HTML بر طبق استانداردهای نرم افزار Microsoft Visual Studio 2005 طراحی شده و توسط مرورگرهای مطرح Internet Explorer و FireFox تست شده است .


نکات مهم :


1) تگ های HTML نسبت به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس نیستند ، یعنی تگ های < b > با < B > برابر هستند .

2) می توان یک تگ را در تگ ابتدایی نیز بست . برای این کار از یک علامت / بعد از نام تگ و خواص مورد نظر تعریف شده استفاده می کنیم . در این حالت نمی توان متن یا تگ دیگری را به عنوان محتویات برای آن تگ در نظر گرفت .


توجه:کاربرد این روش در مورد تگ هایی مثل < table > , < td > , < tr > و ... امکان پذیر نیست .


Example:

</br>

< input type = "text" name ="family" ... / >


3) هر تگ HTML محتویات درون خود را تحت تاثیر قرار می دهد . برای مثال تگ < b > برای توپر کردن ( bold ) نوشته به کار می رود و چنانچه متنی بین تگ باز و بسته < b > قرار بگیرد ، توپر می شود .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی